Oferta

Masaż leczniczy we Wrocławiu

Opublikowano: 10 lutego 2017 o 12:31   /   od   /   komentarze (0)

Masaż leczniczy we Wrocławiu (masażysta Wrocław)

Masaż leczniczy to metoda fizjoterapii, którą stosuje się w celu łagodzenia dolegliwości oraz leczenia i zapobiegania chorobom. Podczas masażu terapeuta oddziałuje mechanicznie na skórę, powięź, tkankę podskórną, mięśnie, ścięgna, więzadła ale także na naczynia krwionośne, limfatyczne a poprzez receptory nerwowe wpływa na układ nerwowy.

Działanie masażu możemy podzielić na lokalne i globalne. Działanie lokalne polega na mechanicznym przepływie krwi w naczyniach krwionośnych i chłonki w naczyniach chłonnych. Terapeuta stosując różne techniki wywołuje tarcie, w efekcie którego powstaje ciepło. Ciepło to powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych i zwiększenie przepływu krwi przez mięśnie. Dzięki temu substancje odżywcze są szybciej dostarczane do organizmu a produkty przemiany materii sprawniej z niego usuwane. Masaż przyspiesza dopływ tlenu do komórek mięśniowych, przez co zwiększona jest wymiana tlenowa w tkankach. Wzrost przepływu krwi w obwodowych okolicach ciała ludzkiego wpływa korzystnie na pracę serca. Masaż przyspiesza transport krwi przez ciało między innymi przez nerki a dowodem tego jest większa ilość oddawanego moczu po zabiegu. Masaż leczniczy wpływa na uelastycznienie tkanek, rozluźnia, mięśnie i powięź, poprawia ruchomość stawów, pobudza mięśnie do pracy, usprawnia ukrwienie i odżywienie tkanek, działa przeciwobrzękowo, przeciwbólowo i wyciszająco na organizm.

Działanie ogólne masażu leczniczego na organizm człowieka polega na pobudzeniu układu nerwowego. Na drodze odruchowej i przy skoordynowanej pracy kory mózgowej możemy wpłynąć na układ krążenia, oddechowy, wydzielniczy i na wszystkie narządy ludzkiego organizmu. Masaż tkanek miękkich powoduje pobudzenie receptorów, które w postaci milionów bodźców przenoszone są przez włókna nerwowe do mózgu. Bodźce powodują pobudzenie kory mózgowej, która zawiaduje czynnością organów i mięśni pobudzając je do szybszej pracy.

Opis:

Wskazanie do masażu leczniczego:

• choroby narządu ruchu: urazy takie jak stłuczenia, skręcenia, złamania, zwichnięcia
  • przeciążenia układu ruchu w wyniku nadmiernej aktywności ruchowej lub przeciwnie z powodu długiego przebywania w pozycji siedzącej
  • zaniki mięśniowe, przykurcze mięśniowe
  • stany zapalne stawów, mięśni, ścięgien
  • zmiany zniekształcające kości i stawów, choroba zwyrodnieniowa stawów
  • zespoły bólowe narządu ruchu
  • wady wrodzone narządu ruchu i zmiany w okresie jego rozwoju
  • wady postawy; między innymi skolioza, płaskostopie, plecy wklęsłe i inne

Masaż stosuje się również w przebiegu innych chorób ze strony układu oddechowego (astma oskrzelowa), krążeniowego (niewydolność krążenia w obrębie kończyn dolnych, obrzęki limfatyczne, niskie ciśnienie), nerwowego (porażenia, niedowłady wiotkie i spastyczne, choroba Parkinsona, wypadnięcie krążka międzykręgowego) oraz w chorobach reumatycznych, zaburzeniach ukrwienia skóry czy w bliznach.

W fizjoterapii dzieci stosujemy różne rodzaje masażu leczniczego w zależności od problemu dziecka. Masaż leczniczy jest bardzo pomocnym zabiegiem w terapii wad postawy, gdzie często występuje nieprawidłowe napięcie i długość tkanek miękkich. Dzięki odpowiednim technikom możemy przywrócić prawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowo-powięziowego.

Koszt usługi: 150 zł/45 minut

Porada fizjoterapeutyczna  wliczona w cenę wizyty. Pacjent na każdym etapie leczenia w naszym gabinecie może liczyć na pełną informację fizjoterapeuty na temat przebiegu terapii.

• płatność tylko gotówką